DOPORUČENÍ ZAMĚSTNAVATELŮM K OCHRANĚ ZDRAVÍ V DOBĚ NOUZOVÉHO STAVU

19/03/2020
V souvislosti s vyhlášením nouzového stavu a šířením koronaviru /označovaným jako SARS CoV-2/ platí pro zaměstnavatele standardní opatření k zajištění bezpečnosti a ochrany zdraví při práci s jednou výjimkou, a to při provádění některých pracovnělékařských prohlídek (viz předchozí aktualita ze dne 16.03.2020).
 
V případě, že zaměstnavatel nemůže zajistit standardní opatření je třeba jednat např. s orgánem ochrany veřejného zdraví nebo oblastním inspektorátem práce o přechodném řešení, pokud je možné. Největším problémem může nyní být zajištění osobních ochranných pracovních prostředků (např. respirátorů) z důvodu jejich absence na trhu.
 
  

Níže uvádíme shrnutí základních opatření a doporučení proti šíření koronaviru

 
OMEZENÍ PROVOZU
  • Omezte provoz na minimum.
  • Omezte na maximální možnou míru vzájemný kontakt zaměstnanců.
  • Co nejvíce zaměstnanců z práce zcela uvolněte.
  • Omezení zbytných provozů.
  • Omezte činnosti, při kterých dochází ke kontaktu s ostatními osobami (např. hotovostní platby, omezení pohybu externích dodavatelů a návštěv).


OMEZENÍ PRACOVNÍCH CEST
  • Pokud možno, zcela zrušte pracovní cesty nebo je omezte na minimum. Vyhýbejte se kritickým místům s velkým výskytem osob. Sledujte aktuální situaci a nevysílejte zaměstnance do nejvíce zasažených oblastí.
  • Využívejte elektronické komunikace.


ZAVEDENÍ HOME OFFICE
  • U zaměstnanců, u kterých to alespoň trochu jde, zaveďte home office – tedy práci z domova.
  • I zaměstnanci na home office musí respektovat všeobecná opatření proti šíření koronaviru (nošení roušek, respirátorů; dodržovat zásady osobní hygieny ...).


VYTVOŘENÍ DETAŠOVANÝCH PRACOVNÍCH TÝMŮ
  • Vytvořte pracovní týmy, které se v pracovní době společně nepotkají.
  • Tím lze zabránit přenosu koronaviru na větší počet zaměstnanců.
  • Toto se týká nejenom práce samotné, ale i potkávání se při stravování nebo osobní hygieně.


ORGANIZAČNÍ OPATŘENÍ
  • Zrušte hromadné firemní akce (školení, porady ...) a nahraďte je např. elektronickou komunikací.
  • Povinně noste roušku, respirátor nebo jinou improvizaci k omezení šíření kapének.
  • Zaměstnance zjevně nemocné (např. měření teploty u vstupu na pracoviště nebo měření teploty doma před odchodem do zaměstnání) nepouštějte na pracoviště.
  • Snižte kontakt mezi zaměstnanci a dalšími osobami vyskytujícími se na pracovišti na minimum.
  • Nepodávejte si ruce.
  • Dodržujte mezi sebou vzájemné rozestupy.
  • Zvyšte úklid pracovišť.
  • Zajistěte prostředky pro osobní hygienu.
 
V případě potřeby kontaktujte Krajskou hygienickou stanici na krizových linkách
nebo svého poskytovatele pracovnělékařských služeb
 
 
SEZNÁMENÍ ZAMĚSTNANCŮ S PŘIJATÝMI OPATŘENÍMI
  • Seznamte všechny zaměstnance se zavedenými opatřeními, a to vlastními (interními) a také těch, které vyplývají z vládních nařízení.
  • Vyžadujte dodržování zavedených opatření.
  • Kontrolujte dodržování zavedených opatření.

PRAVIDLA OSOBNÍ HYGIENY
  • Dbejte na zvýšenou osobní hygienu.
  • Postupujte dle doporučení Světové zdravotnické organizace - viz níže.

 

 

  

 

Hodně štěstí a pevné zdraví!


« zpět
Informace o cookies na této stránce

Abyste na našem webu našli vždy to, co potřebujete, využíváme soubory cookies, které zpracováváme podle zásad ochrany osobních údajů. Pro personalizovaný zážitek udělte prosím souhlas se zpracováním všech typů cookies.

Nastavení cookies

Cookie soubory, které jsou použité na těchto stránkách jsou rozděleny do kategorií a níže si můžete zjistit o každé kategorii více a povolit nebo zamítnout některé nebo všechny z nich. Jakmile zakážete kategorie, které byly předtím povoleny, budou z vašeho prohlížeče odstraněny všechny soubory cookie přiřazené do této kategorie.